Powered By Blogger

Search This Blog

Thursday, July 8, 2010

حلمنتيشى

post signature






كنتٌ أذاكرُ ليلة الامتحان


أُمسكُ قلمى بكل استهجان


ولسان حال يتكلم 


اللى أنتا بتعمله ده اسمه جنان




لكن فجأة وبدون استئذان


أمسك أذناى الشيطان


ٌقال لى


فالتأخذ قسطاً لللراحة 


أنا شايفك قاعد بتنام


قوم ريَحللك أدى نصاية


ترجع منها وتبقى تمام


ما رأيك فى جولة سريعة

فى فيسبوك البت بديعة


وأهو تعرف فيها بالمرة


أخبار ميدو وأحمد تيخة




ٌقمت أنا فاتح فيسى بسرعة


قبل محد يلاحظ جوة


قلت دقيقة ومش راح أزود


فجأة لقتنى قاعد وممدد


بدل الساعة قعدت تلاتة


ولنفسى بقول قوم دى تباتة




بعد شوية ضميرى راح صاحى


سبت النت وقلت انا ماشى


أرجع تانى أذاكر أحسن


مألبس بكرة وأصبح ناسى




وبعد ندم شديد


وخوف رهيب


قررت أن أبدء من جديد


قولت هذاكر تانى بشدة 


انا كده ممكن أشيل أول مادة


ولسة أنا بمسك أول ورقة


الكهربا  راحت قاطعة 

1 comment:

  1. Hello, I enjoy reading all of your article. I wanted to write a little comment to support you.


    Feel free to surf to my weblog; quest bars link

    ReplyDelete